4e week

29 februari 2020 - Mombasa, Kenia

Hallo allemaal,

mijn 4e week is bijna voorbij dus is het weer tijd voor een nieuw verhaal. deze week stond ik samen met Lotte op de afdeling post natal ward. Dit is de afdeling waar vrouwen met hun baby naartoe komen na de bevalling.

Er staan ongeveer 30 bedden, 15 bedden voor moeders met een natuurlijke geboorte en 15 voor moeders die een keizersnede hebben gehad. De moeders liggen hier samen met hun baby, deze hebben geen eigen bedje en slapen dus bij de moeder op bed. Als het op labor ward te druk is komen er soms ook moeders in verwachting op onze afdeling. Wij hebben bij een moeder mogen voelen hoe de baby in de buik lag en hoe je kan zien hoeveel weken iemand zwanger is.
we mochten hier in de ochtenden meehelpen met de medicatie klaarmaken en toedienen. in de middagen was het vaak rustig, visite kwam en de zusters gingen dan papierwerk doen.

toen we in de middag niks te doen hadden kwam er iemand ons halen om te assisteren op casualty (spoed). Het ging om een vrouw met 2 ingegroeide teennagels. Bij de eerste mochten wij assisteren, toen de arts klaar was vroeg hij of we het goed hadden gezien want de andere mochten we zelf doen. Lotte heeft de verdoving in de teen mogen spuiten en ik heb de teennagel mogen verwijderen. Het was erg leuk om dit eens te doen.

Dit was het alweer.. volgende week komt er weer een nieuwe blog.

1. Oma:
    29 februari 2020
    Hoi anouk, was een rustig weekje zo te lezen maar mag ook wel een keer. Hoop volgende week weer wat te mogen lezen vind het ontzettend leuk om je zo te kunnen volgen lieve groetjes oma 💋
  2. Marjo:
    1 maart 2020
    Leuk om weer je verhaal te lezen.Op allerlei gebied maak je kennis met de zorg.Het gaat je goed.tot hoors weer.💕
  3. Antoinette:
    5 maart 2020
    Wauw een teennagel verwijderen... jij vindt t leuk om te doen hihi ik heb ooit aan de andere kant gezeten en vond de zuster toen niet heel aardig meer😉. Die moeders en baby s klinkt leuker als je het mij vraagt. Je doet in ieder geval nogal wat medische kennis op, top! Fijn dat je avontuur zo goed bevalt, geniet er van!! Liefs Antoinette
  4. Adri Bogaards:
    6 maart 2020
    Hoi Anouk,

Indrukwekkend. Lekker die teennagels verwijderen.
  5. Ingrid Brans:
    8 maart 2020
    Tja Anouk, de foto's spreken voor zich. Ben zo onder de indruk van de foto's en de verhalen. Ervaringen en herinneringen die elke dag opnieuw worden geboren en je rugzakje vullen voor de rest van je leven. Heel mooi!! En hoewel ik maar een heel kleine bijdrage heb mogen leveren aan jullie opleiding, ben ik ongelooflijk TROTS op jullie.