De reis en 1e dag

3 februari 2020 - Mombassa, Kenia

Nou daar is ie dan.. mijn eerste verhaal over mijn reis en 1e dag in Mombasa, Kenia.

De reis begon op Dusseldorf Airport, vanuit hier vlogen we naar Instanbul en vanuit daar naar Mombasa. Toen we bij onze gate in Dusseldorf aankwamen bleek dat onze vlucht vertraging had..  we dachten dat we onze 2e vlucht niet zouden halen omdat we maar 1 uur overstaptijd hadden en Istanbul een heel groot vliegveld is. Uiteindelijk ging de 1e vlucht erg snel, dit kwam doordat  we schermpjes op de stoel voor ons hadden en hierop films konden kijken. We hadden de vertraging ingehaald in de lucht dus hadden we alsnog 1 uur om over te stappen. We hebben het hele vliegveld in Istanbul gezien.. We hebben er met een sneltempo 20 min over gedaan om precies te zijn. Toen we eenmaal in het vliegtuig zaten hebben we weer wat films gekeken en wat proberen te slapen, dit ging niet al te goed door de turbulentie.

En toen was het zover, we stapte uit het vliegveld in Mombasa. de warmte kwam ons om 03.45 in de ochtend al tegemoet. 24 graden was het.  We gaven ons visum en wilde onze bagage op gaan halen. Maar die kwam helaas niet.. de bagage had de overstap in Istanbul niet gehaald. We hebben alle info doorgegeven en zouden de koffers de dag erna krijgen. We werden opgehaald door een man van doingoood, hij bracht ons naar ons appartement. We zijn meteen gaan slapen omdat we zo moe waren van de reis.

Later op die ochtend werden we wakker en ontmoette we onze huisvrouw. Dit is een Keniaanse vrouw die in het appartement dingen schoonmaakt. Zij vertelde ons dat we samen met Lisanne onze Nederlandse coördinator naar een city mall zouden gaan om een simkaart te kopen en geld te pinnen. We gingen met de tuktuk. een klein open wagentje om max 3 personen te vervoeren. Nadat dit alles was geregeld hebben we nog wat inkopen gedaan die we vergoed gaan krijgen van de vliegmaatschappij omdat de koffers er niet optijd waren. Terug in het huis hebben we onze andere huisgenootjes ontmoet, 3 andere meiden. Zij hebben pannenkoeken gebakken als avondeten en hebben we elkaar beter leren kennen. Hierna nog even gedoucht en naar huis gebeld.

Morgen gaan we naar ons ziekenhuis waar we stage gaan lopen en even naar de zee.

nu ga ik lekker slapen en zal er eind van de week weer een verhaal opzetten.

Groetjes van mij

xx

1. Ingrid:
    3 februari 2020
    Fijn te horen dat jullie aangekomen zijn, en jammer van de koffers! Hopelijk komen die ook snel. Veel plezier en succes daar!
  2. Maud:
    3 februari 2020
    Fijn om te horen dat jullie goed aangekomen zijn !
    Het avontuur kan beginnen...!!😁👍
  3. Dorothé:
    3 februari 2020
    Goed aangekomen, fijn. Rust lekker uit voordat het echte werk begint. Hopelijk volgt de bagage snel.
  4. Antoinette:
    3 februari 2020
    Jaaaa, zo fijn om te lezen ! Fijn dat de reis erop zit en goed is gegaan. Nu op naar t mee maken van avonturen en maken van herinneringen. Geniet ervan 😘
  5. Franka:
    4 februari 2020
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen, zal wel wennen zijn de warmte. Geniet ervan.
  6. Oma:
    4 februari 2020
    Het begin is gemaakt heel leuk om te lezen kijk nu al uit naar het vervolg! Liefs oma 💋
  7. Ton en Marietje Verhoeven:
    4 februari 2020
    Leuk stukje Anouk ik blijf je volgen groetjes
  8. Ton en Marietje Verhoeven:
    4 februari 2020
    Leuk om te lezen Anouk. We blijven je volgen.
  9. Pauline Koene:
    5 februari 2020
    Mooi Anouk! Veel succes!!
  10. Desiree de Beer:
    5 februari 2020
    Wat leuk om je verhalen en ervaringen hier te kunnen volgen. Succes 🍀